Zuurtje doen?!

Na een tripje Amsterdam voor overleg met Oos Kesbeke met een opdracht voor een label en website weer terug richting Zwolle

  • merkidentiteit
  • marketing
  • strategie
  • vormgeving

Uitdaging

‘Augurkenkoning’ Oos Kesbeke vroeg ons een label te ontwerpen voor emmers met tafelzuren in de ‘Vers en Fris’ lijn. Daar hadden wij wel trek in!

Idee

Wij bedachten de slogan ‘Vers en Fris, zoals Oos ook is’ vergezeld van de kreet-op z’n Amsterdams- ‘Gedverdemmers lekker!’ vanwege de verpakking in een emmer. We presenteerden drie concepten met een uitstraling om op te eten.

Resultaat

Een lekker label voorzien van illustraties in levendige kleuren in de vorm van een landschap van boerenland met een vork met tafelzuur. Vers, duurzaam en natuurlijk.
Trots zijnde op de Amsterdamse roots werd ook het Amsterdammertje er in verwerkt.

Verpakkingen met een bite

Wij voorzagen de emmer van de herkenbare zwarte Kesbeke deksel met een dopsticker waar een zaadmatje op bevestigd kon worden. Zo kon de emmer worden hergebruikt voor zelf zaaien en zuur oogsten.

Een storyboard van een familiebedrijf

De familie Kesbeke speelt in het storyboard de hoofdrol in verleden, heden en toekomst. Nadruk wordt gelegd op het familiegevoel en het ambacht maar ook op vooruitkijken, nieuwe ontwikkelingen, duurzame energie en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Uitdaging

Als ‘bijgerecht’ werden we gevraagd om na te denken over een nieuwe website met een frisse uitstraling.

Idee

De Kesbeke website en webshop leidden een eigen leven onder verschillende URL’s. Wij adviseerden Kesbeke de webshop te integreren in de website en deze een meer ‘open’ uitstraling te geven en visualiseerden er lustig op los.

Resultaat

Voor de website gaven we het familiebedrijf Kesbeke en de herkenbare zwarte deksel van de Kesbeke tafelzuurpotten de hoofdrol in een filmpje. De producten schoven aan voor een line up zodat groot- en kleinverpakkingen direct onder de aandacht gebracht konden worden voor consument en grootverbruiker..